tiistai 23. heinäkuuta 2013

Tallinna valloitettu



Morjenstaa,

Olihan jännät reissut. Huomasin sunnuntai illlalla, että mun kaljakärryt olisi Vantaalla, mun vanhassa asunnossa ja päätinpä lähteä hakemaan niitä. Tiedän, että niitä saa 10€ uudet, mutta mulla oli periaate. Minkä ihmeen takia ostaisin uudet, jos mulla olisi jo yhdet? Joten, lähdin klo 20 Vantaalle hakemaan kärryjä. Junassa sainkin jo idiksen, että vois nähdä muutamaa luokkalaista siiderin merkeissä. Huomaamattani olimmekin jo sopineet, että lähdemme ulos nollaamaan. Mikäs siinä. Vein tavarat luokkalaiselle ja matkamme jatkui kohti Milliklubia, enkä ookkaan ennen käynyt sielä. Oltiinbaarissa n klo. 23, eikä sielä ollut ketään! Näin ainoastaan 2 vanhusta ja rääkäisinki jo kavereile, että mihin ihmeen pappabaariin mut oli huijattu. Kaverit vakuuttivat, että baari olisi kohta täynnä ja niinhän se oli. 





Tutustuin uusiin ja jänniin drinksuihin sinä iltana. Kesti aika kauan päättää tykkäänkö majakka-drinksusta, vai inhosinko sitä. Päätin, että se oli hyvää. Jälkeenpäin koitin googlaa mitä kys. drinkissä oli, mutta en löytänyt oikein ohjeita. Maku oli meinaan mielenkiintoinen. Drinkki maistui hieman energiajuotavalta. Ja hei, keskustellaanko siitä drinkin hajusta? Jäätävä haju! Sen takia en meinannut uskaltaa maistaa ees koko drinkuu!

Jossain vaiheessa huomasin, että oli käynyt taas nää perinteiset. Olin hukannut kaikki mun kaverit. Vttu, mun kamat olisi toisen luona ja mun piti mennä yöks sinne myöskin. Sen sijaan, että olisin jaksanut ottaa stressiä päätin käyä hakee lisää juotavaa ja istuin alas. Kyllä ne tulis vastaan jossain vaihessa - idealla. Tutustuinkin siihen ohessa muutamaan ihmiseen, mm. Paavoon, joka kehui olevansa paljasjalkainen stadilainen. Jostain syystä mua nauratti tää nimi iha helvetisti.  Loppujen lopuksi löysun frendit ja pidettiin hauskaa melkeinpä pilkkuun saakka. Toinen väsähti pikkasen ennen pilkkua ja lähdettiin sitten kämpille päin. Katselin kelloa ku päästii perille. Apua, kello oli sata. Mulla oli aikaa nukkua n. 3h ennen kuin piti lähteä laivalle!


Aamulla heräilinki rauhassa ja luokkalainenki oli ilmaantunut paikalle ilmeisesti varmistamaan, että mä varmasti nousen. Mun herätyskello oli ilmeisesti herättäny koko talon :D Tsekkailin oloja, jep. Yhä humalassa, tästä tulee mahti reissu!  Laivalle kun päästiin niin suunnattiin ensimmäiseksi terassille. Upea keli ja jääkylmää siideriä. Voiko olla olemassa parempaa tapaa aloittaa aamua? Ei. Ei ainakaan silloin, jos on ollut ed. päivän juhlimassa ja yhä humalassa seurv. aamuna. 


Laivalla saatiin aikaa kulutettua lähinnä juoden ja sehän passas mulle. Ei tarvinnu pelkää laskuhumalaa ainakaan hetkeen. Tallinnas suunnattiin meiä lempparipaikkaan syömään, Dublineriin. Sieltä saa ihan sika hyvii ruokia halvalla. 
Pippuripihvi punaviinikastikkeella

Ankkaa punaviinikastikkeella

Käytiin Superalkossa shoppailemassa juotavia. Kaveri katteli viinejä, meitsi vahvempia. En mä jaksa kantaa niin montaa pulloa, lavat o helpompi kantaa :P 

Sillä aikaa kun kaveri etti hyviä viinejä, meitsi löysi tupakkakassan. Pitihän mun saada vietyy röökei suomeen. Ei vaan kannata mennä jurrissa siihen kassalle, voi tulla ostettua jotain aivan muuta kuin piti. Niin mulle ainakin kävi. Luulin ostaneeni makutupakkeja, sellasia ohkasia. Todellisuudessa ostin Kent vihreen kartsan. Joo, taidanpa myydä sen pois. Ei ollu tosiaankaa sitä, mitä luulin ostaneeni. Noh, ei se mitään!
@ Ecerö

Onneks työkaveri menee ens viikolla Tallinaan, nii pyydänpä sitä tuomaan mulle sitä röökiä. Jospa hän löytäisi Glamouria?

Vielä olis 1 vapaapäivä jäljellä ja täällä mä chillaan kotisohvalla. Annettakoon se anteeksi, kun olen ed. 2 päivää juossut pitkin kyliä? Kyllä mä kohta lähden ulos ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti