perjantai 4. lokakuuta 2013

Reissua tiedossa!

Hello,

Kestäny taas postaaminen. Yritin kirjottaa tänne heti mökkeilyn päätteeksi, mutta meni hermot tän bloggerin kanssa. Yritin laittaa teille videota, minkä lupasinkin tuloksetta. Blogger ei oo antanut mun laittaa sitä. Mutta en mä tähän luovuta! Yritän taistella videon kanssa vielä tovin ja aion vielä saada sen tänne teiä ihasteltavaks :)

Postailin viimeeks mm. ravustuksesta. Noh, rapujuhlia ei saatu pidettyä, koska ei yhdellä ravulla paljoa juhlita.. Nimesimme ravun Herbertiksi. Herbert laskettiin takaisin järveen leikkimään omia leikkejänsä. 






Ja oikeesti, mihin tää viikko on mennyt! Tuntuu, että aika lentää kun siivillä! Mitään en oo varsinaisesti tehnyt. Stressaillu koulujuttuja ja pohtinut ankarasti mihin lähtis reissuun. Mulla on ollu jäätävä matkakuume sitte Puolan reissun. Pakko päästä johonkin, mutta millon kun kenelläkään ei ole rahaa tai aikaa! Ratkaisu olikin yksinkertainen. Mä lähden yksin. Huomenna. Saksaan. Ha!




Oon miettinyt pitkään yksin matkustelua, mutta kanttia toistaiseksi ei ole siihen riittänyt. Se mitä pelkään on se, että mitä jos mun kielitaito ei riitä? Mutta mietin, että pärjäsin niin hyvin Puolassakin, että Saksa menee heittämällä läpi. Ja hei, siel on Oktoberfestit vielä muutaman päivän. Pääsen siis nauttimaan niistäkin hieman. Eli toisinsanoen, tutustun uusiin ihmisiin ja helposti!



Mä oon iha intoo täynnä täällä. En olis uskonut, että mä oikeesti lähen yksin. Mun täytyy tänään vielä tulostella pari karttaa, että osaan suunnistella. En meinaa tosiaankaa varannu mitään hotellia, vaan löysin hurmaavan hostellin nimeltänsä CityHostel Berlin! Sivut vaikuttivat hyviltä, siispä rohkenin tehdä varauksen. Ja tietenkin otin huoneen, missä on eniten porukkaa. 

Nyt lähden pakkaamaan ja suuntaamaan kohti Vantaata. Oijoi, elämäni reissu, täältä tullaan <3

Edit klo. 1840

Tajusin, etten oo kertonu teille mihinkä lopputulokseen tulin arkun kanssa. Mähä menin sen takia vertailemaan hintoja Mikkeliinkin! Noh, juttu meni niin, että mä ostin sen arkun. Hinta oli joo kovempi kuin viimeeksi, mutta onnistuin sopimaan kuljetukset arkulle. Siispä säästin silti rahaa. 


Arkku saapui pari päivää myöhemmin luokseni. Nyt täytyy ootella, että saan uuden asunnon avaimet, että saan muutettua sinne pikkuhiljaa. Arkku on aivan täydellinen! Sivuun saan mun viinipullot ja sisustaan saan kätkeä mitä ikin halajankaan. Superia!


Tää kaikki mitä on vähän ajan sisään on pistänyt hieman mietityttämään kuinka ennalta-arvaamatonta elämä oikeasti on. Vielä hetki sitten asuin exäni kanssa ja suunnittelin Thaimaan matkaa talveksi ja nyt? Oon muuttanut Lahteen, käyny vallottaa Krakowan ja ny yksin reissaamassa Berliiniin. Ja sieltä tuun takas, niin pitäisi alkaa pikkuhiljaa muuttamaan takaisin Vantaalle. Mitään en kadu, enkä usko katuvani. En vaan siltikään pysty ymmärtämään, että mä tosiaankin lähden yksin reissuun. Ja en käsitä, miksi tää tuntuu niin ylivoimaisen mahtavalta. Miksen oo aikaisemmin reissaillu yksin? Tai ees pohtinut sitä? Kai ihmisen täytyy makustella asiaa tovin, että uskaltaa lähteä. Lähellä se mullakin oli, että passaan. Hu, onneks ei näin käynyt.

Vielä ku löydettäs Samille asunto Vantaalta, niin ei tarttis enää stressaa sitäkään. 

Löydettii tällane kirppikselt. Saako näit myydä kirppiksil?

Mutta nyt! Alan taistelemaan viimoiset hetket sosiologian tehtävän äärellä. Palautus olisi meinaan maanantaina, mutta tämä tyttö on silloin vielä Berliinissä hummailemassa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti