keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Uusi vuosi & uudet kujeet !

Ajattelin tänään laittaa meidän joulukinkun uuniin, minkä ostimme tässä hetki sitten. 2hlölle melkein 7kg kinkku... Hurr..

Ihmettelin kovasti kun kinkku hais TÖRKEEN pahalta. Laatta meinas lentää ku avasin sen paketista ja survoin pussiin ja siit si uuniin.. Kaks tuntii annoin kinkun kypsyy uunissa, kunnes tuumasin että vitut tästä. Koko kämppä stinkkas iha hirveeltä. Kävin jopa kerran oksentamassa, koska haju oli järkyttävä.. Se siitä kinkusta !


Nyt piti keksii sitten jotain muuta ruokaa illaksi.. Sushia, joo ! Ja eikun kauppaan kalatiskille.
Mä en tajuu onks niil kalatiskillä joku oma kieli, mutta mulla oli sen kalanaisen kanssa oli suuria ongelmia. Kerroin naiselle, että haluan kylmäsavulohta sushiin. Ensimmäiseksi nainen sanoo ettei tiedä sushista mitään. Olin ok asian kanssa, kunnes toistin äskeisen pyyntöni. Tämän jälkeen nainen rupee mölyymään, että kylmäsavulohi ei sovi sushiin ja se ei ole raakaa, koska sitä on kypsytetty savussa. Nainen yritti väkisin kaupata mulle jotain helvetin ällöttävän näköistä kalaa, mitä en huolinut. Tämä jankkaaminen kesti niin kauan kunnes vittuunnuin tarpeeksi ja tuumasin akalle, että haen mieheni kanssa sen saatanan fisun muualta. Siis voi vittu, jos eka lause on ettei tiedä mitään susheista nii mitä helvettiä rupee sit sepittämään sopiiko se fisu siihen sushiin vai ei ? Ihme touhuu taas..

En tosin jäänyt odottelemaan, että Riku pääsee töistä vaan painelin seuraavaan kauppaan ja sain melkeinpä heti fisun ja hyviä vinkkejä. Ei muuta kuin kotiin tyytyväisenä väsäämään sushia :))


Tonnikalasushit on meidä leNppareita <3
Voiko tämän paremmin vuosi alkaa ? Sain juuri äsken soiton hakutoimistosta koskien erästä koulua johon hain. Jumalauta, ne sano että voin aloittaa opiskelut 09.01.2013 !! Tainasta tulee sittenkin sairaanhoitaja <3 Mä hypin riemusta, nyt se parin vuoden hakeminen palkittiin !
Nyt alkaa vaan iskemään stressi. Mä oon JUST allekirjoittanut työsopimuksen tammikuun loppuun. Toi koulu on päiväkoulu, eli joka arkipäivä on koulua. Enhä mä pysty tekemään töitä ! En ainakaan niitä vuoroja joita on mulle annettu ! Mä HALUAN ottaa ton koulupaikan vastaan, mutta mitä jos mun esimies / pomo ei tue tätä ? Mitä jos mun täytyy tehdä ne kaikki vuorot mitä en pystyisi tekemään ? Onneksi mulla on huomenna iltavuoro, että pääsen keskustelemaan pomon kanssa tästä koulusta. Juttuhan on niin, että mä tykkään hirmuisesti mun työpaikasta, mutta mä oon niin pitkään halunnut kouluun ja varsinkin kun sain nyt sen paikan niin jumalauta mä vastaanotan sen paikan ! Täytyy huomen aamulla käydä myös tossa Kelassa keskustelemassa tästä koulusta. Oonko oikeutettu opintotukeen vaikka mulla on toistaiseksi omistusasunto alla ? Paljon olisi siis tehtävää, mutta niin vähän aikaa !

Villi opiskelijaelämä, täältä tullaan !

Nyt meen onnellisena mussuttamaan sushia. Namnam, on tää niin hyvää <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti