torstai 5. syyskuuta 2013

Sinkkuelamaa


Heips lukijat,

Harjoittelen bloggaamista mun uudella tabletilla,jonka hain toissapaivana postista, Huawein 7" tabletti. Miinuksia jos miettii, niin en tosiaankaan osaa kayttaa tata. Tassa ei kaanny naytto, enka tiia miten saan taha toimii ne ihanat suomalaiset kirjaimet. Pitaa selvitella.



Olin viime viikonloppuna ulkona eraan herrasmiehen kanssa joka halusi istua satamassa ja ihastella auringonlaskua. Mita ihmetta ma siela toimitin? Mulla oli jaatava nalka, mutta en voinut sanoa siita, koska ma inhoon menna syomaan jos toinen vaan tuijottaa kun sa syot. Mussa ei taida asua romantikkoa, koska ma mietin selkeesti muita juttuja kun han. 

Tarvitsin siis piristysta. Kavin ostamassa itselleni blenderin, etta voisin illalla tehda mansikkamargaritoja Jasminin kanssa. Neitia ei tarvinnut edes kummemin pyydella tanne, laitoin ainoastaa tekstaria, jossa ilmoitin ostaneeno blenderin ja kokeillaan sita illalla. Seuraavaksi Jasmin jo vastaskin, etta han on tulossa tannepain :)


Miten meian ilta meni? Aikalailla niin kuin aina. Hoiloteltiin singstaria ja katsottiin kuinka jurrissa mun broidi oli. Sil oli ollu jotkut skeittikisat ja palas kotiin tuhannen paissansa. Hyva etta pystyssa pysy. Sami itseasiassa halus paasiassa laulaa ja sai meidatkin ylipuhuttua ilakointiin.

Kaytiin muutamissa baareissa tsekkailemassa menoja. Tietenkin me alotettiin Kokomotikibaarist (mun leNppari) ja siita siirryimme Tivoliin jne. Jurri? Jep. Oliko Sami mukana? Ei. Sami ihme kylla lahti jonku frendinsa mukaan kinkeroimaan. Palas kotiin n 10min ennen meita ja ehti sammua ennen ku tultii takas. Damn. Olin meinaan ostanut Samille ja mulle puoliks Lahden kuuluisan lihamukin. No eipahan tuo mee huonoksi jaakaapissa.

Sunnuntaina alkoinkin stressaaminen. Mulla olisi keskiviikkona farmakologian tentti ja musta tuntu, etten osannu mitaan. Enka saanut oikein aikaiseksikaan lukea, mutta lopulta pakotin itseni lukemaan tenttiin. Mua vitutti niin paljon, etten paassyt viime perjantaina vikalle farmakologian tunnille, kun olin siivoamassa vanhaa asuntoa. Noh, onneksi se ihminen ei enaa voi vaikuttaa mun elamaan.


Keskiviikkona, eli eilen oli tuo tentti. Jaadyin jo ensimmaiseen kysymykseen. Mun piti luetella 5kpl verenpainetta alentavaa laaketta, kertoo niiden vaikutusmekanismit ja tietty muistaa vaikuttavanaineen nimi. Apua, oon kusessa. Jotain ma kirjottelin siihen kokeeseen ja toivoin parasta. Illalla olikin tiedossa Back 2 School bileet stadin Tigerissa. Mun oli tarkotus jaada Katrin luo yksi, kun ei nuo junat kulje kovin hyvin yolla Lahteen. Joten raahauduin illalla Katrille ja tehtiin muutama drinkki ja valmistauduimme kosteaan iltaan. Oltiin molemmat karsitty aamupaivalla merkkien ompelemisesta meia haalareihin. Jumalauta ma vihaan ommella niita merkkeja. Sormenpaat on kyl nyt niin paskana, et huhu. Meitsist ei saa mitaan kasityomestaria. (Ja eipas ajatella 2-mielisesti!)


Siisti huone on aina kaiken A ja O ? Not. No okei, on se. Mutta tässä kohtaa ko nappasin piksin, niin oli kaikki kamat levallaan viela :D Mut sain Katjalta tuon huivin muutama paiva takaperin. Tykkaan hirmusesti huivist <3 Mun pitas myos alkaa pakkaamaan, eihan mun muuttoon oo kun muutama hassu viikko. Mun pitas hylata taa paikka. Oon kyl tykannu hirmusesti myos asuu taalla, mutta naa vuokrat on suht samoja kun Vantaalla.. Tulee liian kalliiksi opiskelijalle seilata tata valia. Jos ma loytaisin nyt jonku hyvan asunnon Lahden keskustasta edullisesti, niin ottaisinko sen? Totta helvetissa ottaisin. En pida ajatuksesta, etta muutan samaan kaupunkiin minne mun ex muutti. Enka pida myoskaan ajatuksesta, etta eras toinen hrra asuu liian lahella. 




Nojooh, mennaapas takaisin eiliseen. Eli oltiin Katrin luona ja nautiskeltii drinksui. Jossain vaiheessa lahdettiin Jaanun kampille pain ja istuskeltii oottaen ntia. Yllattaen nti soitti ja sano, etta han tuo uusia opiskelijoita mukanansa, etta heita pitas menna vastaan. Wtf, kamppa taytee uusii opiskelijoita? Ookay. Yht'akkii asunto olikin jo liian tays ja meitsi hengaili enimmakseen parvekkeella. Muualla asunnossa oli aivan liian kuuma ja mua vitutti ku ei kuullut omia ajatuksiaan. Hauskaa oli, en sita kiella. Varsinki oli kiva huomata kuinka monta miesta oli alottanut nyt opiskelut sairaanhoitajaks. Taa maailma tartteekin mieshoitajia.



Mun haalarissa ei oo talla eraa kuin yht. 10-11? merkkia. Osa on hukkunut, daamn.. Mut taa kesaheila merkki on ehdottomasti mu lemppari!


Me lahdettiin baariin n klo 21 ja voihan helvetti.. Niin oli paattanyt nakojaan koko Helsinkiki.. Jarkyttavat jonot! Noh, me paatettiin ettei anneta jonojen estella meita ja pidettii "vuoroja" jonossa. Kun muut jonottivat, kiskoivat muut shotteja Coloradossa tai minne ikin jengi halus menna. Onneks mulla oli suht hyvi juotavaa mukana jonoa varten, mutta jossain vaiheessa neki loppu. Piti lahtea muiden mukana kiskoo shotteja. Ei tota jonoo kattella selvinpain, ehei.

Ehdin olla baarissa n. 2h kunnes mun puhelin alkoi soimaan. En viitsi tanne koko tarinaa kirjoittaa, mutta lyhyesti ja tiivistytesti sanottuna, meitsii tarttettiin muualla. Olinko raivona? Olin. Miksi ihmisten pitaa aina perseilla silloin kun meitsi tahtois pitaa hauskaa ja chillaa? Kerkesin sentaa kiskoo hyvät jurrit paalle ja kavin kertomassa Katrille pahoitteluni, että juhlat päättyivät mun osalta siihen ja että menisin huomenna hakemaan mun tavarat hanen luotansa.




Nyt? Nyt ma olen takaisin Lahdessa hieman vasyneena, kun on ollut rankka paiva. Onneksi tallaisia paivia ei ole usein. Eika tarvitse ollakkaan, koska ma en kestais. Hu, onneks ma muutan kohta taalt. Cant wait.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti