maanantai 16. syyskuuta 2013

Mökkeilyä

Joko tuli ikävä meikäläistä? Noh, mulla oli vähän jo ikävä.. Itseasiassa kirjoitin eilen illalla tänne, mutta se teksti katosi vaan jonnekkin? En tiedä minne. Noh, en jaksanut enää kirjoittaa uusiksi, joten päätin sen jättää huomiseksi, eli tässäpä teille mun viime vkl sählinkejä. Valitettavasti joudun jo mainitsemaan, että alkoholi ei näytelly tässä roolissa, eli olin selvinpäin kuten olin luvannut.







Mökillä tuli lähinnä vietettyä aikaa mun kämppisten, eli mun sisarusten kanssa. Ihan ku mä en muute hengais niiden kanssa? Haha. Itseasiassa mun siskon kanssa en oo tänä kesänä juuri viettänyt aikaa, vaikka asutaankin saman katon alla. Meillä menee menot niin ristiin. Ja uskoisin, että meidän vanhemmat nautti siitä, että oltiin pitkästä aikaa kaikki yhdessä saman katon alla. 

Tiedättekö mitä inhoan yli kaiken? Ötömötöjä! Kaikenlaisia öttiäisiä, mitkä pistää/puree. Hyi! Arvatkaa 2 kertaa löytyykö näitä ötömötöjä meiä möki metsistä? Kyllä! En olis uskonut, jos mulle oltais sanottu muutama vuosi sitten, että minä oisin se "lady" metsässä Katjan sijaan, mutta näin kävi! Mentiin metsään, olin taitellut mun päähän huivin, mut perkele! Ei se pysynyt päässä ja kaikki hirvikärpäse pääsis iskee mun päähän! Ja odottiko nää kaks sankaria mua yhtään, ku koitin tapella huivin kanssa? Noei. Ensimmäiset kiukkupotku raivarit vedin ku oltiin oltu metsässä n. 5min. Katjaa ja Samia se nauratti niin perkeleesti, mua taas vaan kiukutti. Kuka helvetti keksi, että mennää samoilemaan metsiin? Koska Katja oli käytännössä viettänyt koko kesän mökillä, niin nti tiesi missä metsässä olisi kiva hengata ja saisi kivoja kuvia, joten me Samin kanssa vaa seurattiin perässä meiän johtajaa. 


Ehdittiin olla sillä reissulla n. 30min-1h kun juostiin metsästä helvettiin aika nopeasti. Löydettiin meinaan lauma hirvikärpäsiä. Sääli kun kukaan ei saanut purkitettua meidän paniikkijuoksuja mihinkää videolle. Olis ollut näin jälkikäteen mietittynä aika hyvää matskua. Sami, meidän veli, joka on 18v on tuhonnut itsensä aika hyvin skeitatessa, niin tällä erää hänellä oli paskana oikea jalka ja toinen käsi. Juokseminen näytti koomiselta. Katja piti taas meidän komppanian etupäätä, eihän mulla ja Samilla ollut mitään hajua missä helvetissä oltiin! Minä? Juoksin epämääräsesti Katjan perässä ja yritin pysyy pystyssä siinä epämääräsessä maastossa. Olipahan taas reissu.. Hullun puuhaa hengailla tommoste tappajaötömötöjen kanssa!

Illalla saunottiin Katjan kanssa ja kokeiltiin uimista. Se vesihä oli jäätävää! Jossain vaiheessa Katja kilju, että mun päässä oli tappajaötökkä, herranjestas! Kiljuttiin tovi siinä, kunnes Katja sai sen pois. Kerkesin rauhottua noin 2min, kunnes Katja huutaa, että mun selässä oli PUNKKI! Mistä helvetistä se oli sinne pompannut?! Enkös mä ala uudelleen huutamaan ja kiljumaan " Ota pois, ota pois! " 
Arvatkaa koskiko Katja siihen? Noei tietenkään, ku tää välkky oli menny tutkimaan aikaisemmin suurennuslasin kanssa miltä se punkki todellisuudessa näyttikään. Uus paniikki, miten helvetissä saisin sen pois kun en ees nähny sitä! Ilmeisesti meiä äiti oli kuullu meidän hysteerisen kiljunnan saunalta, että rämpi alas katsomaan mitä helvettiä me touhutaan. Enkös mä säikähtänyt sitäkin, kun olin juuri suihku kädessä, että kastelin suihkussa si äitimuorinkin. Mahtavaa. Onnekseni se helvetin punkki saatiin pois, ennen ku kuolin sydäreihin. Jumalauta, mä en enää toviin mee samoilemaan möki metsiin. 


Musta oli ihana touhottaa myös koirien kanssa. Tässä onkin piksii teille näistä söpöläisistä! 

Arvatkaa muuten mentiinkö samoilemaan ulos uudelleen seuraavana päivänä? No khyl. Metsiin en enä suostunut, mutta pelloille hengaamaan, se passas. Löysin jonku pikku päästäsenkin matkanvarrelta. Meinasin astua raukan päälle. Onneks kerkesin väistämään pikkusta ja napsaamaan piksiikin :)


Törmättiinkö PELLOLLA hirvikärpäsiin? Kyllä! Näin ensimmäisen roikkuvan Katjan paidassa. Siinä kohtaa huusin Currolle (koira) että ny mennään ja si me juostiinki. Sami ja Katja koirineen juoksi mukavasti perässä. Kuntoa on siis kasvatettu tällä reissulla. On se jumalauta ku ei voi olla missää ilman näit ötömötöjä. 

Arvatkaa olinko iha paranoidinen, että mun päässä olisi näitä helvetin öttiäisiä? Varsinki kun mun piti tän peltokeikan jälkeen lähtee ajamaan kohti Lahtea Samin kanssa. Raavin päätä niin vimmatusti ja tutkin pään ennen ku lähdettii yhtään minnekkään. Olin vielä eilen illalla himassa epäileväisenä peilin edessä tutkimassa. Vasta nyt uskon, että oon "ötömötövapaa". 

Tällä viikolla mun pitäisi palauttaa Gerontologian verkkokurssi ja mä en oo ees alottanut oikeastaan, joten nyt voisin syventyä siihen. Palataan taas!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti