tiistai 27. elokuuta 2013

Tuparit @ Lahti


Kukkuu,

Olihan meillä perjantaina mahtikinkerit Lahdessa. Tuparit, kyllä.

Vieraita oli tulossa n 10, joista kaikista en ollut vielä tietoinen aamupäivästä. Olin meinaan muutamaa päivää aiemmin hakenut mun ent. asunnosta muutaman patjan, että saisin majotettua suurimman osan. 

Sain broidin raahattua mun kanssa ruokakauppaan sillä varjolla, kun lupasin tarjota Mamma Mariassa ruokaa. Tämä paikka on Lahden kehutuin, enkä enää ihmettele miksi.

Myös halusin ulos syömään siksi, ettei tulisi tiskiä enempää, sillä mähä oisin joutunut ne tiskaamaan! 



Hinguttiin molemmat pizzaa, joten sitä siis. Saatiin ihana alkupalasalaattikin kera paahtis. 




Tietenkin mä halusin punkkua ruoan kanssa, mutta hillitsin itseäni vielä ja tilasin 12cl. Tyrmistyin kun näin lasini. Onko tuo kuvassa oleva lasi olevinaan VIINILASI! Näin muilla ihmisillä oikeita viinilaseja, sellaisia mitä mäki käytän himassa. Eih, mä sain jonku "varalasin". Bongailtiin Samin kanssa muiden viinilaseja ihan vertailun vuoksi ja huomattiin, että me ketkä juotiin yks kulaus viiniä (eli se 12cl) saatiin noi lasit.. Ne ketkä joi enemmä, sai myöskin hienommat lasit. Huhu mikä paikka.



Tuuli alko koodailemaan kertoakseen matkansa kulusta. Ihme että selvisivät hengissä, kun sentään Janne ajoi.. 

Tässä kohtaa mun on pakko myöntää;

Mä unohdin ottaa kuvia. En muistanut ottaa edes YHTÄ kuvaa! Joten kaikki kuvat on mun kavereiden sendimiä, pääasiassa Tuulin lähettämiä.

Eli siis, ensimmäiset saapu meiä kämpille n puol kuus illalla. On justiisa tullu suihkusta ja saanu vaatteet kiskottuu niskaan. Ajattelin, että ehdin laittaa mussutettavat esille kunnes puhelin soi, Lumppu ja Ergo oli jo paikalla :)

Pian tuli jo Tuuli Jannen kera ja aloitimme kinkeröinnin keskenämme. Puhelin aina välillä pirisi kun jengi rinkutteli joko ajo-ohjeita mun luo tai ilmoittivat, että ovat jo alhaalla odottamassa että kerkeisin heille ovea avaamaan.

Multa ei oikeesti kannata I K I N Ä kysyä ko oon jurrissa ohjeita meille. Tosiaankaa oo mitää hajuu missä jengi on, enkä ees tunne Lahtee niin hyvin, että osaisin sanoa heti missä jengi on ku ne kertoo millä tiellä ne stondaa. Mä tiedän pääkadut, that's it. Sry dyyds. Eli toisinsanoen ku mun veli tuli kotiin niin ojentelin sujuvasti Sampalle luuria, että hrra neuvoo muut paikalle. Toimi!

Kun kaikki oli paikalla alettiin pelaamaan juomapeliä korteilla. Mä en enää halua istua kys. pelin aikana mun pikkuserkun vieressä. Voi jumalauta, sehä osaa juua kunnolla. Tosin, huomasinha mä sen weekendeis, mut silti.. Meiä juomapelissä oli 8 korttia, jotka olivat "Vesiputouksia". En tiedä sanooko se teille mitään, mutta kuka tämän kortin lätkäsee pöytään saa alkaa juomaan, kun hän ottaa huikan ottaa seuraava ja lopuksi kaikki juo. Kukaan ei saa lopettaa ennen kuin vieressä oleva hlö on lopettanut. Eli nyt varmaan ymmärrätte mua ku valitin istuneeni Jonin vieressä? Olisinpa ees istunut toisella puolella, mutta ei!

Jossain kohtaa Senja soitteli, että pääsi duuneista, että vois tulla sittenkin meille. Mahti juttu, lisää juhlijoita. Lisää juomapeliä. 

Jossain vaiheessa Senja tuliki meille, vaihto kledjut jne ja ryypiskeli hetken. Sitten tulikin jo aika lähteä baariin. Tähän asti muistan kaiken.




Ohjasin porukan Kokomotikibaariin, koska sieltä saa parhaimpia drinksuja. Se jengi ei meinaan kato turhan tarkkaa kui vahvaa siit juomast tulee. Asia meininkiä siis!

Jorailtiin, ( tai noh.. minä ja lumppu jorattiin ) juotiin ja nautittiin. En ollut ehtinyt juoda edes mun yhtä maitaita, kun kuulin että jengi haluaa toisee baariin. Fine, kävin hakee 2 maitaita lisää ja kiskoin nopee alas. Olin valmis.

Tässä kohtaa alkaa pätkimään, joten joudun kirjoittamaan mitä olen kuullut tehneeni..

Me lähdettiin saattamaan 2 sankaria meille nukkumaan, mutta ilmeisesti matkaan tuli mutkia. Jotkut haki ruokaa yms, mutta jossain vaiheessa minä ja kaksi muuta sankaria ollaa saatu ilmeisesti joku maailman paras idis; Me kiivettiin jonkun pyörivän mainostaulun päälle ja hengailtii siel. Joku poke kuulemma rages meille. Ei muistikuvia, onneksi..

Ylläri sinänsä, että mulle ja Terolle on tullut jtn sanaharkkaa, meillä on melkeinpä aina. Se itseasiassa lähti pari vuotta sitten Summerupeis ko nipistin Teroa. Siitä tuli meidän kännijuttu. Nipisteltiin toisiamme. Enkä tarkoita mitään "hihi, tää on kivaa, kutittaa", vaan että hampaat irves koitat nipistää niin lujaa kun pystyt. Hullua touhua. Jossain vaiheessa toinen Joni on liittynyt meidän leikkiin. Ei muistikuvia tästäkään. Seuraava mu muistikuva on ku ollaan kaikki meillä laulamas karaokea. Muistaakseni aika moni lauloi. Mulla oli lähtemäs ääni, pakko luovuttaa mikrofoni muille, fuck.

Seurvaava muistikuva, jengi halus nukkumaan. Mihi helvettiin majotan kaikki? Sain jurris keksittyy olevinaan fiksut paikat kaikille. Tiivistä tunnelmaa oli luultavasti kaikilla muilla paitsi mun veljellä joka sai nukkua yksin omassa sängyssänsä ja mun pikkuserkulla, joka nukku myös yksin patjalla. Kaikilla muilla oli vierustovereita. Mullapa oli 2 vierustoveria. Muah.


Seuraava aamu koittaa. Katselen ympärilleni. Okei, Tuuli on yhä mu vieressä, mutta toinen uupui. Kurkistin varovasti lattialle, oliko hän  pudonnut sängystä. Ei näkynyt. Tajusin olevani vielä vähä jurrissa, joten päätin lähtee hakee lisää lonkeroa. Seuraavaksi kaikki kaverit oliki mu makkarissa höpöttelemässä niitänäitä. Ihmettelin niitä virneitä ko mua katottiin. En mä ajatellu asiaa sen kummemmin, keskityin humalan ylläpitämiseen ja läpänderin heittoon. 

Mä en edes viitsi kirjoittaa mitä kaikkee oon taas vaihteeks sählännyt, mutta sanotaan näin; Tainan korkki pysyy hetken kiinni. Oon saanut kuulla lauantain jälkee joka päivä jotain vittuilua mitä oon sählännyt. Järkyttyneenä kuuntelin sunnuntaina näitä tarinoita ensäimmäistä. Meinasin lukita itseni johonkin kaappiin ja kurkistaa varovasti ulos ehkä ensi vuonna. Onneks en oo ollu ainoo, joka on urpoillut. Ja onneks kaikki ei edes muista mitä sinä iltana sählättiin, haha.

Ja mikä parasta; sain taas oman pääni aivan sekaisin koko viikonlopusta, joten pitänee selvitellä ajatuksia ajan kanssa. Miten mä aina osaan?!

Nyt kun sain tämän postattua teidän "riemuksi" lähden tekemään ruokaa, että jaksaa lähteä yövuoroon rankan koulupvän jälkeen.

Kyllä, mulla jatku koulut maanantaina. Tuntuu niin oudolta istuu taas koulunpenkillä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti